Retailers meer inzetten op beleving

02-Feb-2015    

Wout Maas, redacteur MarketingTribune in gesprek met Hoogleraar marketing & retailing van Universiteit Nyenrode Kitty Koelemeijer

De concurrentie in de retailsector is moordend en ontwikkelingen gaan razendsnel. De winnaars van vandaag zijn meer dan eens de verliezers van morgen. Hoogleraar marketing & retailing van Universiteit Nyenrode Kitty Koelemeijer adviseert om te kiezen voor duidelijke merkwaarden die manifest zijn in al hun kanalen en dat retailers meer inzetten op beleving. Ondanks alle veranderingen is één retailwet volgens haar in beton gebeiteld, de consument komt altijd op de eerste plaats en is veeleisend en prijsbewust.

De retailsector is volop in beweging. Prijsvechters zoals Action en Primark winnen met de dag terrein, meer dan eens met als gevolg dat de lokale middenstand marktaandeel verliest en zijn deuren moet sluiten. Cross channel commerce en gepersonaliseerde aanbiedingen die worden geabstraheerd uit big data, beleving creëren door hospitality via horeca, shop-in-shop en citystores. De opkomst van wearable devices waarmee de consument ook kan afrekenen, maatschappelijk verantwoord ondernemen en bewuste producten. Dat is nog maar een kleine selectie uit de laatste ontwikkelingen. Kitty Koelemeijer signaleert dat retailers teveel zitten opgesloten in het denken in kanalen en te weinig doordrongen zijn van het belang van het uitdragen van een heldere, transparante en herkenbare identiteit. Tegelijkertijd is ze ervan overtuigd dat fysieke winkels nog steeds belangrijke merkenbouwers De flamboyante hoogleraar laat vanuit haar werkkamer van de prestigieuze universiteit haar licht schijnen op de essentie van retailmarketing. Je moet weten waar je voor staat, welke toegevoegde waarde je biedt en dat in al je uitingen uitstralen en duidelijk maken.’…………………………

Lees het volledige interview en Download de gratis PDF.


Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

 

VINKLE we build Forward thinking digital Shopping Experiences. VINKLE kan u helpen met het omarmen van interactieve mobile marketing strategie. Door het aanbieden van een interactieve beleving van uw winkel, zaak, bedrijf, restaurant, museum of hotel komen online bezoekers op een intuïtieve manier in aanraking met uw producten & diensten. Bekijk ons portfolio of laat u informeren over wat een interactief marketing kanaal kan doen voor uw bedrijf.

  /  

0 Reacties

Laat je bericht achter
You filled this out wrong.
You filled this out wrong.
You filled this out wrong.
You filled this out wrong.