TwinkleMagazine | Vinkle: ‘We herbruiken de winkelpresentatie online’

22-Jul-2014    

demo-doehetzelf-slide5

VINKLE is een nieuwe Nederlandse speler die het gat tussen de online en offline verkoopwereld wil dichten. Pandeigenaren kunnen 360-graden foto’s laten schieten van hun interieur en de getoonde producten vervolgens digitaal aan de man brengen.

VINKLE ‘herbruikt’ de zorgvuldig gekozen presentatie van winkels online, legt Gerben Klop het concept uit aan Twinkle. Hij verwacht dat de eerste Vinkles, een samentrekking van virtuele winkels, deze zomer nog live zullen gaan. Bezoekers kunnen er letterlijk rondkijken:

Klop mikt op winkels, maar ook bijvoorbeeld op restaurants en kantoren met zijn concept: ‘Bezoekers kunnen op producten klikken om die te bestellen, al dan niet via een bestaande webwinkel. Wij leggen desgwenst zelf ook koppelingen met verschillende payment service providers om iDeal te faciliteren. Daarnaast werken we samen met PaySquare nog aan een alternatieve betaalmodule, die later op de markt komt.’

Naast elkaar
Voor deelnemende winkeliers biedt Vinkle dus een extra of een eerste online verkoopkanaal. Klop: ‘Uit onze pilots blijkt dat dit een mooie manier is voor veel ondernemers om de strakke regie van het hoofdkantoor te omzeilen. Vinkle kan perfect naast bijvoorbeeld een centraal gestuurde webwinkel bestaan.’

Kruisbestuiving
Volgens Klop kunnen deelnemende winkeliers samen optrekken, een belangrijke pijler onder het concept: ‘In iedere Vinkle kun je interactieve posterwanden of displays hangen met relevante content of producten van andere partijen, bijvoorbeeld van je buurman in de winkelstraat. Zo ontstaat een kruisbestuiving op het gebied van zowel marketing als sales. Winkeliers kunnen samen bijvoorbeeld ook een 360-graden plein ontwikkelen, als ze dat willen.’

Conmerce
VINKLE is een onderdeel van ConMerce, een meeromvattend retailplatform dat begin volgend jaar gelanceerd zal worden. Klop: ‘Content, loyaliteit en cashbackkomen daar bij elkaar. Het is een pragmatische oplossing om bricks en clicksbij elkaar te brengen, die voort borduurt op mijn ervaring met Nima Online Marketing en Shopping2020. Omdat er veel vraag was naar VINKLE , hebben we dat vast los op de markt gebracht.’

Bron: Twinkle Magazine

  /  

0 Reacties

Laat je bericht achter
You filled this out wrong.
You filled this out wrong.
You filled this out wrong.
You filled this out wrong.