VINKLE speelt in op – De Nieuwe Winkel straat- Een rapport van Shopping2020

VINKLE speelt in op – De Nieuwe Winkelstraat – door het aanbieden van een digitale winkelbeleving waarbij optimale gebruikerservaring, interactie en inspiratie centraal staan. Met VINKLE komt de online shopper op een intuïtieve manier in aanraking met uw produkten en/of diensten. Bij het digitale winkelbezoek staan inspiratie en beleving centraal. Waarbij snel en direct door het productenaanbod kan worden gebladerd ( van een zelfstandig winkel en/of groep winkels). Doordat de shopper virtueel door uw winkel kan ‘lopen’, komt men naast het gezochte product op een leuke manier in aanraking met aanverwante artikelen. Om specifieke producten extra te promoten, kunnen in deze virtuele winkel extra aandacht krijgen door toevoeging van promotie-uitingen. Een retail platform van inspeelt op de huidige ontwikkelingen rondom het retail landschap.
In het onderzoeksprogramma Shopping 2020 staat de vraag centraal ‘Hoe shopt de consument in 2020 en welke acties moeten worden ondernomen op nationaal, branche en bedrijfsniveau opdat B2C ondernemend Nederland succesvol hier op in kan spelen, nationaal én internationaal?’ Deze vraag vanuit verschillende expertises en kennis aangevlogen, waarbij de kansen en bedreigingen die de digitale wereld biedt centraal staan.
Enkele conclusies van het rapport:
Ontstaan van Hybride vormen van webshops
– combinaties van on- en offline worden leading
– winkel oppervlakten nemen af en worden meer showrooms
– andere functies ontstaan zoals pick-up points en flexibele retailvormen
– de fysieke winkel is slechts een van de salesplatforms voor de nieuwe retailer
24/7 economie zet door
– consument is door middel van tablets en smartphones constant geïnformeerd,
– consument bestelt altijd en overal
Beleving óf convenience
– als de consument gaat shoppen, dan wil hij ook wat beleven
– service wordt onderscheidend fenomeen
– high traffic locaties, werklocaties en evenementen worden koopcentra.
Mega technologische ontwikkelingen zijn bedreigend
– consument laat zich niet door grenzen en systemen beperken
– internationale spelers gaan het spel om informatie meer domineren
– lokale samenwerking tussen groot en klein is het antwoord.
Zelfstandige ondernemer cruciaal voor unieke beleving
– onderscheidend vermogen wordt gemaakt door zelfstandige ondernemers
– vitaliteit van deze ondernemers is cruciaal voor steden