Gedachte achter “De Virtuele Drogist” Govert Voordendag, eigenaar van Etos Oud-Beijerland en Etos Ridderkerk: Ik dacht als ik nu eens met onze winkels bij de mensen online kon binnenkomen. Tevens wilde geen gewone webwinkel hebben. Geïnspireerd door Hayday en Candycrush wilde ik het shoppen in een webwinkel naast inspirerend en innovatief ook leuk en gezellig maken. Het idee van een echte virtuele winkel was geboren en nog diezelfde avond heb ik gegoogeld naar een bedrijf die mij hierbij zou kunnen helpen. Nog geen week later zat ik met VINKLE bij mij op kantoor en gingen we met elkaar in gesprek over de mogelijkheden. Het uiteindelijke resultaat vind ik super mooi, leuk, doeltreffend en zeer gebruiksvriendelijk . Met deze virtuele winkel gaan we ons richten op een gedeelte van ons assortiment. We worden beslist geen webwinkel die gericht is op prijs- en bulkverkopen. Door de inzet van de virtuele winkel laten we de online bezoeker kennismaken met onze (fysieke) winkel, onze medewerksters en geven we m.b.v. leuke filmpjes en informatiepanels advies over onze producten gericht op gezondheid en persoonlijke verzorging. Ook gaan we gebruik maken van verschillende thema’s zoals Valentijn, Moeder- en Vaderdag, zomer, winter, herfst, Sint en Kerst.
Voor De Virtuele Drogist is een meervoudige setup gebruikt. Dit biedt de online bezoeker de mogelijkheid om virtueel door de winkel te lopen. Beleving en inspiratie staan hierbij centraal.