VINKLE speelt in op nieuwe consument. Onderzoek ABN-AMRO (rapport)

29-Jul-2014    

“De manier waarop mensen winkelen verandert in razend tempo. Consumenten kopen en oriënteren zich zowel in de winkel als online. We noemen dit cross channel retail: een van de belangrijkste trends van de komende jaren. Retailers die hier nu niet op inspelen, gaan over een paar jaar de aansluiting met hun klanten verliezen. Geen dreigement,  maar een zakelijke constatering.”

In dit onderzoeksrapport Verandering in oriëntatie en koopgedrag, krijgt u antwoord op de belangrijkste vragen: hoe groot wordt cross channel retail en hoe moet ik mijn bedrijf aanpassen om mee te kunnen in deze onomkeerbare marktontwikkeling?

Wat denkt uw klant?
Dit rapport is uitgevoerd in opdracht van ABN AMRO, in samenwerking met CBW-Mitex. Het rapport bekijkt cross channel winkelgedrag vanuit de consument: wat verwacht hij van het winkelaanbod, zowel online als in een fysieke winkel? We hebben ‘de consument’ onderverdeeld in drie groepen klanten: online kopers, offline kopers en cross channel kopers.

Waar gaat cross channel winkelgedrag heen?
In dit rapport vertellen we u waar de oriëntatie en het koopgedrag vandaag staat, en hoe het zich in de komende vijf jaar gaat ontwikkelen. Hiervoor hebben we vijf scenario’s gedefinieerd. In het volgende deel leest u hoe retailers, fabrikanten en merkeigenaren met deze ontwikkelingen omgaan.

Belangrijkste conclusies
Consumenten zijn helemaal niet bezig met kanalen. Ze willen zelf bepalen wat ze waar op welke manier en op welk moment willen kopen. De consument betaalt, en bepaalt dus hoe retailers en fabrikanten er samen voor moeten zorgen dat het perfecte productaanbod op de juiste plaats aanwezig is. Samenwerking tussen online en offline kanalen is noodzakelijk. En misschien wel de meest opvallende conclusie van dit onderzoek: puur online kopen lijkt zijn hoogtepunt te hebben gehad. Lang niet alles wordt online beslist en aangeschaft, ook al lijken de explosief groeiende verkoopcijfers van online retail een andere indruk te geven.

Grijp uw cross channel kans
Kortom: een uitermate nuttig rapport voor u. Doe uw voordeel met de conclusies en zorg ervoor dat u klaar bent om uw klanten zowel online als offline winkelgemak en -plezier te geven. Er liggen volop cross channel kansen voor retailers. Aan u om ze te grijpen. Dat kunt u door nu contact met ons op te nemen. Wij informeren u graag hoe u de eerste stappen in cross channel marketing kunt zetten.

  /  

0 Reacties

Laat je bericht achter
You filled this out wrong.
You filled this out wrong.
You filled this out wrong.
You filled this out wrong.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.